lis 1, 2015
815 Views
2 1

Wdrażanie marki czyli jak wypromować świetny produkt

Written by

Próbujesz wypromować świetny produkt? Stworzyć niepowtarzalną markę, ale wciąż coś Ci w tym przeszkadza? Zastanów się, gdzie popełniłeś błędy. Choć pozornie wydaje Ci się, że wszystko robisz w odpowiedni sposób, po przeanalizowaniu tego artykułu być może zdasz sobie sprawę, co poszło nie tak.

gras_akcesoria_projekt_logo

Podstawowym błędem, przy wprowadzaniu i tworzeniu nowej marki, jest niedokładna analiza rynku. To właśnie na niej powinny być oparte wszelkie procesy, związane z budowaniem marki. To dzięki analizie możesz dowiedzieć się, czy Twój pomysł, Twój produkt w ogóle jest potrzebny i czy może ktoś nie sprzedaje go już od dawna. Idąc dalej tym tropem, kolejnym błędem może być złe określenie grupy docelowej, co prowadzi również do złego określenia potrzeb czy wartości potencjalnych klientów. Do kolejnych często spotykanych błędów zalicza się oczywiście zła polityka cenowa. Niejednokrotnie produkt jest zbyt drogi, jak na swoją jakość lub jak na możliwości grupy docelowej. Co więcej czasami cena jest tak niska, że klienci nie są przekonani czy coś wartościowego mogliby za nią otrzymać.

gras_akcesoria_wizerunek_firowy_prestige

Poszukując dalej przyczyn niepowodzenia naszej marki, warto skupić się na opakowaniu i nazwie produktu. Ta ostatnia, przysparza wielu problemów. Nie może być zbyt skomplikowana, ale zbyt prosta również odpada. Nazwa w profesjonalny sposób, powinna oddawać istotę produktu i wartości firmy, nie jest to jednak łatwe. Co do opakowania, powinno być ono mocno przemyślane. Musi bowiem prezentować styl i jakość, a co ważne także atuty producenta. Oczywiście niezbędne jest by było funkcjonalne i estetyczne. Chociażby do produktów spożywczych, warto wykorzystywać apetyczne kolory czy ilustracje, które same w sobie zachęcać będą do zakupu.

identyfikacja_firmy_gras_akcsoria_meblowe

Rynkowe procesy, niezależne od nas również, mogą znacząco zniszczyć nasze plany, dotyczące wdrażania marki. Choć są one niezależne od nas, to jednak możemy je poznać i nauczyć się z nimi funkcjonować. I tak, w okresie kryzysu, nie warto wprowadzać produktów, które nie są niezbędne,a ceny, których prezentują się w sposób wygórowany. Warto także zastanowić się czy konkurencja nie przeprowadza akurat agresywnej kampanii, która znacząco zmniejszy nasze szanse.

meblowe_akcesoria_wizerunek_firmy

Ostatnią sprawą, o której również trzeba pamiętać jest stratowanie z marką dopiero wówczas, gdy wszystko jest dopięte na ostatni guzik. Zbyt szybkie wprowadzenie jej na rynek, może przynieść same straty. Zadbaj zatem, by całość prac, była ukończona, a kampania bardzo wartościowa. Musi dotrzeć do odpowiednich odbiorców w sposób, który bardzo atrakcyjnie przedstawi przedsiębiorstwo.

Czytaj dalej →  wizerunek firmy Gras Polska


 
Article Categories:
Marketing
banner

Comments are closed.