sty 15, 2015
741 Views
0 0

Wysoka sprzedaż wynika z dobrej strategii – nie graj na ślepo!

Written by

Wielu osobom, niejednokrotnie nawet managerom firm, wydaje się, że mogą opracowywać kampanie marketingowe, swoją drogą nazywając je strategiami, wyłącznie na podstawie swojego przeczucia, przekonania i przemyśleń. Nie ma chyba nic bardziej zgubnego dla firmy.

Najważniejszym elementem, w tworzeniu kampanii idealnej jest analiza! Aby strategia była strategią, a nie jedynie przypadkowymi działaniami, które wpadły nam właśnie do głowy, należy wystartować z całym procesem strategicznym, który zaczyna się właśnie analizą, analizą nie byle jaką, bo wielowarstwową. To właśnie na jej podstawie, będziemy mieli okazję i możliwość zaprojektować rozwiązania skuteczne, a także ustalić w jaki sposób najlepiej będzie wcielić je w życie.
Okazuje się zatem, że doprowadzenie do naprawdę efektywnej kampanii, nie jest sprawą prostą i przypadkową, musi być skrupulatnie zaplanowaną taktykę. Do tego celu potrzebne będzie Ci ogólne spojrzenie na rynek i przeanalizowanie, może nawet dokładne poznanie, konkurencji. Broń Boże nie po to, by cokolwiek kopiować czy uzupełniać braki – choć te rzeczywiście warto zniwelować – ale po to, by wiedzieć czego Klient jeszcze nie otrzymał, a czego potrzebuje. Pamiętaj, że to on jest w centrum, to dla niego tworzysz kampanię, by kupił właśnie Twój produkt lub usługę. Odpowiedz sobie na wartościowe pytanie dotyczące Klienta:

  • skąd ma się dowiedzieć o Twojej firmie czy produkcie, czy Twoja reklama pozwoli mu Cię znaleźć,
  • do czego jest mu potrzebna Twoja oferta i czy w ogóle,
  • dlaczego ma wybrać właśnie Ciebie,
  • jak na podstawie danej kampanii lub poprzednich kojarzy firmę, a jak chciałbyś żeby kojarzył,
  • czego oczekuje od Twojego produktu.

Zastanów się także nad swoją działalnością – co chciałeś osiągnąć i czy to osiągnąłeś, jeśli nie – do dzieła! Musisz dokładnie poznać perspektywy Twojej firmy czy produktu, za sprawą strategii wyznaczysz kierunek, w jakim kampania będzie zmierzała, przewaga rynkowa nie stworzy się jednak sama – jeżeli nie poznasz konkurencji, w jaki sposób osiągniesz przewagę?
Tworząc kampanię skup się również na tym, by przedstawić prawdę – mów o tym, co firma ma najlepszego, spośród wszystkich oczekiwań Klienta. Odpowiedź na powyższe pytania, znacząco ułatwi Ci zadanie.  Kreatywne kampanie reklamowe


 
Article Categories:
Marketing
banner

Comments are closed.