cze 8, 2015
3237 Views
3 0

Projekt opakowania a reakcja odbiorcy

Written by

Sposobu na promocję idealną szuka każdy. Każdy chciałby przecież znaleźć kurę znoszącą złote jajka. Choć zwierzęta takie nie znalazły swojego miejsca nigdzie indziej, niż tylko w bajkach, a promocja w żadnym razie idealna nie jest, to jednak istnieją działania, które możemy przedsięwziąć, by nasz produkt sprzedawał się lepiej niż inne.

Projekty opakowań herbat rozkwitających - linia Prestige "Tea Garden"

Projekty opakowań herbat rozkwitających – linia Prestige „Tea Garden”

Niesamowicie istotną rolą staje się projektowanie opakowań. Dla wielu z Was opakowanie wydaje się jedynie praktycznym zabezpieczeniem produktu – chociażby herbaty przed wysypaniem czy produktu spożywczego przed zepsuciem. Ale tak naprawdę, czy rzeczywiście opakowanie spełniać ma funkcję ochronną? Zauważcie, że herbatę można by zapakować do papierowych torebek, co byłoby równie praktyczne, wygodne, a co więcej, w przeciwieństwie do dzisiejszych opakowań, bardziej ekologiczne. Dlaczego więc tak się nie dzieje? Dlaczego producenci nadal poświęcają ekologię i przyszłość naszej planety, produkując kolorowe projekty opakowań?
Zacznijmy od początku. Większa część z nas, prawdopodobnie również Ty, reagujemy przede wszystkim na wrażenia wzrokowe. Oczywiście istnieje także grupa, dla której dźwięki są nieco ważniejsze, ale jest ona znacząco mniejsza. Chcąc sprzedać jak największą ilość produktu, kierować musimy promocję, reklamę do tej pokaźniejszej grupy odbiorców. Co zatem zrobić, by nastawieni na efekty wzrokowe klienci zauważyli ten konkretny produkt? Wystarczy stworzyć niezawodne, niepowtarzalne i przede wszystkim wyróżniające się opakowanie.

opakowanie_slodyczy_cukierkow_projekt

Zwróć uwagę, gdy następnym razem wybierać będziesz opakowanie herbaty, które chcesz kupić, spośród wszystkich, które Ci smakują, dlaczego wybierasz właśnie te, a nie inne? Skoro wszystkie smakują Ci tak samo dobrze? Z pewnych względów, to, konkretne opakowanie staje się dla Ciebie atrakcyjne i podświadomie pragniesz je posiadać. Podobnie jest w sytuacjach, kiedy nie masz pojęcia co wybrać, bo ceny są wyrównane, jakość również, a w Twojej głowie trwa burza myśli. Wówczas także decyduje o Twoich zakupach projekt opakowania.

To właśnie przemyślany projekt opakowania jest głównym sposobem na przyciągnięcie klienta. Musi być ono atrakcyjne, niepowtarzalne musi się wyróżniać, by przyciągnąć wzrok potencjalnego klienta! Nie wierzysz? Przy najbliższych zakupach możesz to sprawdzić, nawet Ty nie oprzesz się mocy swojej podświadomości – z pewnością wyboru kilku produktów, które przywieziesz do domu, nie będziesz umiał uzasadnić niczym innym, jak tylko efektywnym projektem opakowana.


 
Article Categories:
Aktualności · Marketing
banner

Comments are closed.