sty 15, 2014
1278 Views
3 0

Dlaczego warto określić odbiorcę reklamy?

Written by

Stworzenie idealnej reklamy to proces, który winien być przemyślany. Nie jest zbyt korzystnym dla firmy, umieszczanie gdzie popadnie plakatów czy banerów z naszym produktem – nawet jeśli jest świetny. W tym miejscu niezbędne staje się określenie odbiorcy reklamy. Dlaczego? Jest ku temu kilka powodów.

mysliwskie_logo

  1. Miejsce – gdzie umieścić reklamę?
    Nie szkoda Ci pieniędzy na wykupowanie kolejnych powierzchni reklamowych, które niewiele dają? Znając odbiorcę, do jakiego chcesz trafić, możesz łatwo dowiedzieć się gdzie go znajdziesz. Przykładowo – dajmy na to, że zajmujesz się organizacją imprez lub tworzeniem koszulek dla nastolatków – odbiorcami będą nastolatkowie, prawdopodobnie niewielka ich liczba uczęszcza do filharmonii, toteż w jej okolicy bez sensu kupować kolejne banery. Zastanów się jednak nad kampanią w szkołach, klubach sportowych, basenach czy pubach – miejscach, gdzie młodzież spędza czas.
  2. Typ reklamy – jak i co?
    Znając odbiorcę, masz możliwość wybrania sposobu reklamy. Nie musisz się ograniczać, możesz tworzyć nowe kampanie, akcje i zaskakiwać odbiorcę. Nie zostawiaj sprawy ulotkom – na naszym nastoletnim przykładzie – może porozmawiaj z dyrekcją szkół, by zorganizować jakiś atrakcyjny apel, przedstawiający atuty Twojej firmy czy produktu, a może przed szkołami urządź niewielką prezentację. Zawsze możesz stworzyć fajne upominki dla młodzieży, które przypomną im o Twoim produkcie – kubki, koszulki, długopisy – wszystko zależy od budżetu. Dzięki znajomości odbiorcy możesz być kreatywny – co byś wymyślił próbując dotrzeć do wszystkich?
  3. Potrzeby – czego właściwie chce odbiorca?
    To pytanie jest prawdopodobnie kwestią kluczową. Czego innego potrzebuje nastolatek, dziecko, rodzic, osoba w średnim wieku i osoba w wieku podeszłym. Nie wiedząc z kim masz do czynienia, nie wiesz nawet czy warto się odzywać. Czy będziesz polecał organizowanie imprez starszym paniom? Kiedy wiesz czego chce odbiorca, możesz łatwo pokazać mu, że to masz.
  4. Komunikacja – jak mówić skutecznie?
    Komunikacja z odbiorcą to kwestia ważna. Do profesorów na uczelniach wyższych nie wypada mówić kolokwialnym językiem, wydasz się wtedy gorszy i mniej atrakcyjny od nich, co spali Cię na wstępie. Do nastolatków nie będziesz mówił jak do profesorów – spójrz, jak wiele ułatwia Ci znajomość odbiorcy. Jak wiele możesz zyskać. Dopasuj do odbiorcy również słownictwo i styl, jakim się będziesz posługiwał przy prezentacji czy w reklamie.
  5. Akcja
    Nie da się ukryć, że bezpośredni kontakt z odbiorcą jest najbardziej efektywny. Możesz wykazać się swoimi zdolnościami interpersonalnymi. Stwórz więc akcję promocyjną, jak „degustacja” Twojego produktu – bez względu na to czy jest to usługa, zabawka czy kosmetyk

Jak widzisz, w krótkim czasie, znalazłeś przynajmniej 5 powodów, dla których warto określać odbiorcę. Każdy z nich zawęża Twoją reklamę, jednocześnie zwiększając szanse, że znajdziesz klienta – czysty zysk, czysta oszczędność.


 
Article Categories:
Marketing
banner

Comments are closed.