gru 28, 2014
984 Views
3 0

Komunikacja z odbiorcą w tworzeniu marki rozpoznawalnej i szanowanej

Written by

Współcześnie reklama nie musi być zabawna. Nie musi być nawet droga czy wybuchowa – musi być prawdziwa i zaskakująca. To odbiorca ceni najbardziej. Co więcej, istotna jest również jego podświadomość. Podświadomie każdy z nas, chce nawiązać kontakt z autorem książki, sprzedawcą czy osobą, mówiącą po drugiej stronie radioodbiornika. Z tego też względu reklama musi nawiązywać kontakt, nie ma nic ważniejszego niż komunikacja.

folder_reklamowy_budownictwo

foldery_wizerunkowe_budownictwo

Foldery reklamowe | “Szklane Domy”

Widoczne jest to szczególnie na podstawie reklam telewizyjnych. Coraz to kolejne banki, idąc w ślad konkurencji, zapraszają do współpracy kolejnych celebrytów. Jaki jest efekt? Żaden. Nikt nie pamięta, który bank reklamuje, który aktor, a co najważniejsze, nikt już nie daje zrobić się w przysłowiowe jajo. Choć świat pędzi, a my  z nim, i choć nie mamy czasu, to bardziej od czasu cenimy swoje pieniądze. Mamy zatem troszkę czasu, by przeanalizować to co się do nas mówi, to czy sprzedawca nas szanuje i to czy reklamowana usługa się nam opłaca. Chcemy oszczędzać i kupić tylko to co rzeczywiście jest nam potrzebne. Twórca reklamy musi nawiązać kontakt z odbiorcą! Inaczej nici z sukcesu. Robienie wody z mózgu odbiorców dzisiaj nie jest łatwe, coraz rzadziej w ogóle możliwe.

Pamiętajmy, że marka musi być nie tyle znana, co szanowana. Nie ważne więc czy na reklamie ktoś robi z siebie pośmiewisko, czy opowiada dowcip lub prezentuje zoo. Istotne jest co tym przekazuje i czy marka za sprawą tego pokazu, będzie szanowana. Warto przytoczyć chociażby przykład Red Bulla, którego reklama może nie jest zbyt zaawansowana pod żadnym względem, ale dodawanie skrzydeł odbiorcom, przynosi oczekiwane skutki. Co więcej, Red Bull rzeczywiście dodaje skrzydeł, na różnorodnych imprezach, które organizuje, kontaktując się w rzeczywistości, materialnie z odbiorcami. Nie ma nic lepszego niż rzeczywisty kontakt i komunikacja, na którą odbiorca czeka.

 

broszury_reklamowe_karetki_baus

Broszury reklamowe | “Baus AT”

Pamiętajmy, że skuteczna reklama, ma wypromować markę, stworzyć szacunek do niej, a krótko mówiąc sprzedawać produkt. Nie dzisiaj, ale przez długie lata. Komunikacja musi być więc zauważalna i jasna. Każdy odbiorca musi zostać zainteresowany i zaintrygowany, na tyle mocno, by ruszyć z fotela i udać się do sklepu, by kupić produkt.


 
Article Categories:
Marketing
banner

Comments are closed.