lis 10, 2014
837 Views
2 0

Kompleksowa identyfikacja marki

Written by

Jednorodność materiałów firmowych to siła, która buduje sukces marki. Bądź rozpoznawalny, buduj pozytywne skojarzenia swoich Klientów.

Kompleksowa identyfikacja firmy.

Identyfikacja wizualna czyli Corporate Identity to spójny graficznie zestaw narzędzi reklamowych w których skład wchodzi m.in:  logo firmowe, materiały reklamowe, projekty opakowań, strony internetowej itp. Budują one wizerunek marki, produktu czy firmy.  Zadaniem przemyślanej identyfikacja jest obraz marki, która buduje pozytywne wyobrażenie oraz utrwala założone w strategii marketingowej wartości. Wszystkie narzędzia, które wchodzą w skład projektowanego wizerunku (logo, kolorystyka, linia graficzna, styl projektowania, komunikat reklamowy itp.) muszą być jednolite, wspierać się –  tworzyć jedną całość, a przy tym wyróżniać firmę na rynku spośród konkurencji.
Budowanie przemyślanego wizerunku firmy, czyli sposób na wyróżnienie się.

Wszakże wszystko zaczyna się od projektu logo, wizerunek firmy to jednak coś więcej. Mając na myśli jednolity wizerunek musimy uwzględnić i połączyć następujące elementy: identyfikacja werbalna (nazwa firmy, hasło, komunikaty firmowe),  i wizualna (projekt logo, znakowania firmowe, materiały jakimi posługują się pracownicy),  prezentacja firmy  (akcje reklamowe, promocyjne, okolicznościowe) oraz pracownicy, reprezentanci firmy na zewnątrz. Spójność wizerunku osiąga się poprzez zespolenie wszystkich tych elementów. Należy o tym pamiętać wybierając jednego wykonawcą, który jest wstanie zarządzać całym procesem tworzenia spójnego stylu.

Etapy budowania wizerunku firmy.

Pierwszym krokiem do opracowania wizerunku firmy, marki jest stworzenie, nazwy firmy, następnie logotypu oraz hasła firmowego. Kolejnym krokiem jest dobranie kolorystyki oraz czcionki. Materiały wizerunkowe, takie jak  papier firmowy, wizytówki, koperty, teczka firmowa, oznakowania wewnętrzne i na zewnętrze firmy, środki transportu, odzież firmowa to ostatni element projektowy.

Przemyślane, precyzyjne działania dają zamierzony efekt.

Przemyślane projekty identyfikacji firmy warto wprowadzić od samego początku. Należy od samego początku istnienia firmy zadbać o jej rozpoznawalności, a w konsekwencji cieszyć się z sukcesu. Precyzyjnie określona kreacja marki daje możliwość ciągłej rozbudowy wraz ze rozwojem i potrzebami firmy. Każda dobrze skonstruowana identyfikacja powinna charakteryzować się następującymi elementami:

  • charakterystyczny wizerunek,
  • czytelny sposób komunikacji z klientem,
  • wyraźne odróżnienie firmy od konkurencji

 
Article Categories:
Aktualności · Projektowanie logo
banner

Comments are closed.