lis 1, 2015
788 Views
2 0

Identyfikacja firmy – spójne elementy wizerunkowe

Written by

„Jak Cię widzą tak Cię piszą” – powiedzenie to znane jest od lat. Choć istnieje wiele teorii, na temat tego czy ludzie oceniają się w oparciu o wygląd czy nie, to jednak marketing nie pozostawia wątpliwości. Dobry wizerunek firmy jest nieodłącznym elementem jej sukcesu. Wizerunek tworzy natomiast każdy element naszej działalności. Co zrobić, by wykorzystać obraz firmy, jako narzędzie marketingowe? Jako atut, za sprawą, którego klientów będzie wciąż więcej?

identyfikacja_firmy_wizerunek_aplikacji

Przede wszystkim musisz wiedzieć, że wizerunek firmy jest tworzony przez odbiorców, a Ty możesz jedynie pośrednio, za pomocą właściwych narzędzi wpłynąć na jego kształtowanie. Wizerunek możemy więc nazwać obrazem firmy, naszej działalności – ogół wrażeń czy odczuć, jakie konkretny odbiorca, posiada wobec nas. Wizerunek należy budować do podstaw i jeśli n początku o tym zapomniałeś, a firma posiada naprawdę marną opinię, niełatwo będzie wyjść na prostą.

Tworząc opinię o swojej działalności, musisz pamiętać, że wizerunek nie jest parametrem stałym. Zmienia się, tak jak zmieniają się gusta i odbiorcy. Co więcej, zmienia się w sposób niezależny od Ciebie. Dlatego też cały czas, musisz pilnować, by Twoja firma dawała z siebie wszystko. Niewielkie niedociągnięcie może spowodować, że duża grupa osób je zauważy, a co gorsza powtórzy historię o nim swojej rodzinie i znajomym.

identyfikacja_firmy_audioapp_aplikacja

Zaczynając od początku, w wizerunku liczą się nazwa, logotypy, znak towarowy czy hasła reklamowe. Jak stworzyć doskonałe? To temat rzeka. Jeśli nie jesteś w stanie zrobić tego samodzielnie, najlepiej zgłosić się do specjalistów. Kiedy już wszystkie elementy są gotowe, pamiętaj o tym, by całość była spójna. Wszystkie druki, papiery, koperty, kalendarze i absolutnie wszystko związane z firmą, powinno się ze sobą łączyć – przedstawiać te same barwy, ikony, logotypy. Co więcej, dopilnuj, by wszystkie te elementy, budziły w odbiorcach wyłącznie pozytywne emocje. Ważne jest także to, by nie były one pustymi naklejkami czy broszurami, każdy element, który pracować ma na wizerunek przedsiębiorstwa, musi nieść konkretny przekaz. Wszystkie elementy są tak samo ważne, dlatego też, dopilnuj, by idealne było, zarówno logo, nazwa, jak i sklep czy strona internetowa.

Niezbędnym zabiegiem jest także stworzenie Księgi Identyfikacji, w której opisane będą wszystkie elementy, dotyczące wizerunku firmy, w sposób szczegółowy. Pomoże to w każdym biurze czy oddziale, prezentować takie same normy, a przyzwyczajony do nich klient, będzie kojarzył na wyłącznie z jednym, pozytywnym obrazem.

Czy wizualizacja firmy jest jednak naprawdę potrzebna? Bez wątpienia niesie ze sobą przepis na sukces. Dodatkowo bez niej, sukces nie ma szans pojawienia się. Poza rozpoznawalnością, którą zyskuje firma, nad której wizerunkiem trwają naprawdę intensywne prace, otrzymuje ona także zaufanie klientów, które jest niezwykle ważne. Pozyskanie zaufania to cel, który przyświeca każdej firmie, na każdym etapie prac, tylko dzięki niemu, można bowiem rozwinąć sprzedaż. Dodatkowo dbałość o szczegóły i estetyczne wnętrza, cała pozytywna wizualność, sprawia, że firma, w oczach odbiorcy jawi się jako profesjonalna i znająca się na rzeczy. Dzięki temu ma pewność, że zostanie tutaj obsłużony najlepiej, jak to możliwe oraz, że otrzyma produkt z najwyższej półki.

Praca nad wizerunkiem firmy to nie jednorazowy zabieg. To proces długotrwały i wymagający, proces, w który trzeba włożyć wiele doświadczenia, czasu i serca.

Czytaj dalej →  opracowanie graficzne, wizerunek aplikacji Audioapp


 
Article Categories:
Marketing
banner

Comments are closed.